Czciciele Diabła z Iraku – Jezydzi
Było wiele kłócących się ze sobą artykułów odnośnie Jezydów, czcicieli
Diabła z Iraku. Lud Jezydów pierwotnie przybył z południowego Iraku i
wyemigrował na północ do Góry Lalisz. Uważa się, że są oni potomkami
Asyryjczyków, którzy szukali schronienia po upadku Niniwy w 612 r. p.n.e.[1]
Eridu, znane także jako ‘Enkidu’ było starożytnym miastem w południowym Iraku.
Było to miasto Ojca Szatana (Enki). Dolina Baten El Ghoul, będąca teraz ponad
zagrzebanym starożytnym miastem jest znana teraz jako „Nora Diabła”. „Trzewia
Bestii”. Jordańczycy oraz wielu innych uważa, że jest nawiedzona. Ci, którzy
spędzili tam noc, głównie żołnierze na biwakach, widzieli Demony. Ci, którzy
byli tam przez jakąkolwiek długość czasu twierdzą, że to miejsce ma potężna
energię, którą ludzie Ścieżki Prawej Ręki nazywają ‘złą’.
Ci, którzy spędzili tam noc twierdzą także, że cała okolica „skąpana jest
w niebiesko-szarej poświacie”. Widać także „zjawy”. (Powyższe informacje
zaczerpnięto z książki Davida Moorehouse’a „Psychic Warrior”). Autor był
żołnierzem armii USA, który został postrzelony w głowę odłamkiem z moździerza
podczas stacjonowania tam ze swoim plutonem w dolinie i doświadczył zjawisk
psychicznych oraz zdolności, których nie miał przed wypadkiem. Ostatecznie
wzięto go do Amerykańskiego Wydziału Wojny Psychicznej [własne tłumaczenie -
CŻ].
Irak posiada wiele artefaktów oraz dowodów na istnienie Szatana. Góra
Lalisz leży w pobliżu asyryjskiego miasta Niniwa, a wzdłuż trzystumilowego
odcinka znajduje się siedem Ziarah; Siedem Wież Szatana z centralną wieżą na
górze Lalisz. „Siedem Wież lub Skupisk mocy – wysoka ,biała stożkowata struktura
z jasnymi promieniami, bijącymi z jej środka.”[2]
Każda wieża
zwieńczona jest jasnym hieroglificznym reflektorem, i miała ona służyć jako
skupisko mocy przez które Satanistyczni / Jezydzcy Kapłani mogliby projektować
swoją wolę by wpływać na światowe wydarzenia.
O Jezydach
często mówiono, że są ludem tajemniczym, któremu nie wolno wyjawiać swojej
religii osobom z zewnątrz, utrzymują swoje prawdziwe przekonania w tajemnicy.
Współczesny Jezydyzm różni się trochę od tego z czasów odleglejszych z powodu
zewnętrznych ingerencji. Jezydzi byli mocno prześladowani i są bardzo
podejrzliwi w stosunku do osób z zewnątrz. Oczywiste jest, że ich doktryny
zostały zmienione by podporządkować się chrześcijańskim wierzeniom, gdyż w
Qu’ret Al-Yezid Szatan podaje że jest Bogiem, a w innych miejscach czytamy, że
jest ‘archaniołem’.
Szatan
podyktował Al-Jilwah bezpośrednio jezydzkiemu prorokowi Szeikowi Adi w XII w.
Al-Jilwah jest najważniejszą doktryną w Satanizmie i każdy Satanista winien
zapoznać się z jej naukami. Zapytałam Szatana czy Al-Jilwah jest od Niego i
Ojciec potwierdził, lecz oznajmił, że muzułmanie zmienili niektóre ich
doktryny.
Jezydzi byli
ofiarami masowych morderstw oraz ludobójstwa z rąk innych, głównie chrześcijan
oraz muzułmanów. W 1415 r. muzułmanie zbezcześcili i spalili grób Szeika Adi,
plądrując go, usuwając jego kości i paląc je przed Jezydami. „Niektóre z
licznych grup Jezydów wzięli jako więźniów, czyniąc z nich niewolników, innych
zamordowali. Bard al-Din wydał rozkaz dalszych egzekucji dwóch tysięcy członków
sekty i rozkazał przeprowadzić ekshumację oraz spalić kości Szeika Adi.”[3]
W 1892 roku
Farik Omar Pasa zaprosił paru wodzów Jezydów do Mosulu. Jego celem było
zebranie podatków z 20 lat wstecz oraz spróbować przeciągnąć ich na islam. Na
spotkaniu obecnych było paru chrześcijan. Zaczął im mówić, że ‘jeśli
zaprzestaną czczenia Diabła, zostaną wynagrodzeni wysokim stanowiskiem oraz
rangą, oraz zadowolą wielkiego allaha.’ Gdy odmówili odpowiedzi, Farik wrzucił
ich do więzienia, pomaszerował w stronę ich wioski i ‘wyrżnął około 500
ludzi.’[3]
Większość
Jezydów nie potrafi pisać i czytać a te parę doktryn które mają są z pokolenia
na pokolenie przekazywane ustnie. W celu uniknięcia prześladowań, Jezydzi
celowo zwodzili ludzi z zewnątrz odnośnie swoich wierzeń i doktryn. To wyjaśnia
dla czego istnieje tak wiele sprzecznych relacji ich wiary. Jezydzi mają
niewiele pism; w Al-Jilwah Szatan poucza że: ‘Prowadzę prostą drogę bez objawionej księgi’.
„Melek Ta’us
uczył tradycji najpierw ustnie a potem przez tą książkę Jilwe.”[5]
Jezydom
zabrania się wymawiania imienia ‘Shaitan.’ Odnoszą się do Niego jako ‘Melek
Ta’us.’ Melek znaczy ‘Król.’ Znany jest także jako Pawi Anioł z racji swego
piękna i dumy. Jest ‘Dumnym’ oraz ‘Panem Ziemi.’ Jest Bogiem światła a nie
ciemności i zajmuje się losami świata. [4] Jezydzi przedstawiają Szatana jako
pawia oraz jako węża. „Paw przedstawia piękno czczonego Boga a wąż to jego
mądrość ponieważ jest piękny oraz mądry.” Święta relikwią jest miedziany
sanjak, podobizna pawia.[6]
Grają na
flecie oraz tamburynie podczas swoich festiwali oraz tańca; „oddawanie czci
które doprowadziło do wszelkiego nadmiaru rozpusty i rządzy.”[7]
„Jilwah oraz
Resh są autentycznymi świętymi pismami Jezydów. Nie tylko przyznają oni to, że
wiele kopii ich pism przepadło, ale że przepadł też zapis Księgi Resh Shaikha
Haydera. Nie dziw zatem że księga Resh została zapisana w pamięci.” Jezydzi
istotnie unikają wspominania samego imienia „Szatan” lub jakiegokolwiek z jego
atrybutów; trzymali się na uboczu przez wieki a swe księgi w tajemnicy.
Zakazuje się im też noszenia koloru niebieskiego, jako że jest to święty kolor
Szatana. [8] Jezydzi używają czasami imienia ‘Ankar’ w odniesieniu do Szatana a
imienia Angar-Manyu na Arymana w Zoroastryzmie.[9] Jezydzi uważają, że Meshaf
(Pismo) Resh (czarny), napisana przez Shaikha Hasana al-Basira, została nazwana
„Czarną” ponieważ słowo Szatan jest w niej ukryte. Niektórzy uważają że to
Koran jest tą księgą, ze słowem Szatan, pokrytą woskiem. Ma rozmiar 28 x 21 cm
i posiada skórzaną okładkę. O Jezydach mówi się także iż są biegli w czarnej
magii.[10]
¹ Sami Said Ahmed - The Yezidis, their Life and Beliefs 1975
² W.B. Seabrook - Adventures in Arabia: Among the Bedouins, Druses,
Whirling Dervishes & Yezidee Devil Worshipers 1927
³ Philip G. Kreyenbroek - Yesidism-its Background, Observances and Textual
Tradition 1995
4 Ibid.
5 J.S. Guest - The Yezidis: A Study in Survival 1987
6 E.S. Drower - Peacock Angel 1941
7 Ibid.
8 Sami Said Ahmed - The Yezidis, their Life and Beliefs 1975
9 Ibid.
10 Isya Joseph - Devil Worship 1919: The Sacred Books and Traditions of the
Yezidiz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.